Referenties |
Timray is nu al 15 jaar actief op watersportgebied
met kwalitatieve en betaalbare scheepsdieselmotoren. Wij hebben daardoor nu vele tevreden klanten die Timray producten gebruiken. Op deze pagina hebben wij een aantal van deze ervaringen achter elkaar gezet om deze klanten de gelegenheid te geven om hun ervaringen te delen met mede-eigenaren van Timray producten en hun (inbouw)-geschiedenis weer te geven. Daarnaast kunnen ook de specifieke oplossingen voor ingewikkelde inbouwprojecten inspiratie geven aan anderen. Wilt u een ingebouwde motor bekijken bij u in de buurt. Er is vast al een TIMRAY eigenaar bij u in de buurt die zijn ervaring graag met u wil delen. Wij kunnen u met deze in contact brengen. Stuur uw ervaring of tip samen met een foto van uw TIMRAY motor en een foto van uw boot en een korte beschrijving op naar: info@timray.nl en ontvang een leuke attentie voor uw moeite. |
We hebben met 3 man een casco sloep gekocht, en bewust voor
Timray gekozen mede door de goede recensies die wij hadden gehoord, en de
prijs/kwaliteit verhouding van de inboard diesel. Wij hebben gekozen voor
de TMD46di. De inbouw van de motor hebben we uitbesteed aan een specialist, en de sloep daarna zelf afgebouwd. Nu 3 vaarseizoenen later kunnen we melden dat we nog steeds zeer tevreden zijn over de techniek, die ons nooit in de steek heeft gelaten. Daarnaast zijn wij erg te spreken over het hoge serviceniveau en de altijd snelle reactie van Timray op incidentele vragen. Verkleij, Naarden
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Ik heb een reddingsboot tot een sloep omgebouwd. De 'SEEMATZ'
is 7,5 m lang, 2,6 m breed en 0,6 m diepgang. Het gewicht is ongeveer 2,5
ton. Omdat er al eerder Timray motoren in meerdere 'Sloepen' ingebouwd
zijn en vanwege de gunstige prijs, heb ik gekozen voor een 27pk diesel
van Timray. Nu na 2 seizoenen kan ik u meedelen dat deze keuze een juiste
is geweest. De motor is zeer betrouwbaar, heeft een goede rustige werking
en voldoende kracht om dit deze zware boot met ongeveer 2200 tpm op romp
snelheid te brengen. Maximale toerental is 3300 tpm die ik tot op heden
nog nooit nodig heb gehad. Tot nu toe zijn er ook nooit problemen geweest
met de motor. Dank u voor uw advies en 'after sales service' Ich habe ein Rettungsboot zu einem Tuckerboot umgebaut. Der "SEEMATZ" ist 7,5m Lang, 2,6m Breit und hat 0,6m Tiefgang. Das Gewicht schätze ich auf 2,5 Tonnen. Da Timray in einigen "Sloepen" eingebaut ist und aufgrund des günstigen Preises habe ich mich für einen 27PS Diesel von Timray entschieden. Jetzt nach zwei Jahreszeiten kann ich Ihnen Mitteilen, dass die Entscheidung absolut richtig war. Der Motor ist sehr zuverlässig, hat einen ruhigen Lauf und reichlich Kraft um auch dieses schwere Boot mit nur ca 2200 U/min auf Rumpfgeschwindigkeit zu bringen. Maximal erreiche ich 3300 U/min die ich aber noch nie gebraucht habe. Bisher gab es noch nie Probleme mit dem Motor. Vielen Dank für Ihre Beratung und "After Sales Service" Mit freundlichen Grüßen Martin Kusob, Anlegestelle, Haren Groningen ![]() |
![]() ![]() ![]() |
||
Beste lezer,
Na lang zoeken naar een nieuwe motor kwamen we bij Timray terecht. We hebben contact opgenomen en zijn via hun bij Jachthaven Valkhof terecht gekomen. Hier werden wij goed geadviseerd en hebben toen besloten een Timray te laten installeren. Er moesten de nodige aanpassingen gedaan worden. Door de deskundigen mensen hier was dit geen probleem en werd de motor vakkundig geïnstalleerd. Waar we dan ook zeer tevreden over zijn. Tevens kwamen we regelmatig langs om te kijken en konden met de vele vragen die we hadden over diverse onderwerpen met betrekking tot de motor en schilderwerk van de boot bij hun terecht. Op het moment dat de boot te water gaat is het toch altijd weer even spannend, maar wat is het dan weer een genot als je weer een dieselmotor mooi hoort snorren in de boot. De motor is stiller dan de oude en nagenoeg geen trillingen. Kort daarna gelijk met de boot op vakantie gegaan en heerlijk 3 weken gevaren. Na de vakantie een vierblads schroef eronder laten zetten en dan vaart het echt helemaal super. We zijn echt super blij met de Timray 49 PK voor een nette prijs een motor die ook nog eens een flink stuk zuiniger is dan de oude motor. Ook willen wij Jachthaven Valkhof bedanken voor de deskundige inbouw van de Timray 49 PK motor. We kunnen nu weer heerlijk met een gerust hart varen en genieten. Jörn en Mike uit Lekkerkerk |
![]() ![]() ![]() |
||
Zeilboot Optima met TMD20di scheepsdieselmotor, 21pk met
mechanische keerkoppeling ratio 2:1. Groenewoud, Oss ![]() |
![]() |
||
Heren,
Hierbij wat foto's om jullie een indruk te geven in wat voor een boot hier in Dubai jullie motor is ingebouwd. De motor voldoet prima! Daarom hebben we nu ook zakelijk een TIMRAY 80pk afgenomen voor een tender die op onze baggerschepen vaart. vriendelijke groeten Joost Post,Dubai
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Goedendag, Wij zijn een refit bedrijf gespecialiseerd in Saga's. Deze importeren wij uit Scandinavië en vervangen de oude Volvo motoren voor de TIMRAY motoren vanwege hun gunstige prijsstelling en robuste en degelijke bouw. Daarnaast hebben wij zeer goede ervaringen met de TIMRAY motoren dus we zeker ook onze komende projecten met deze motoren uitvoeren. Hiermee geven blazen we de SAGA's een nieuw leven in waardoor deze boten weer decennia's ertegenaan kunnen. Wij en onze klanten zijn zeer tevreden met deze hermotorisatie! M.v.g. Diederick Van Hal Vaargoed, Amsterdam |
![]() ![]() |
||
Geachte heer / Mevrouw
Wij hebben ons 10 meter lange jachtje voorzien van een nieuwe Timray 49 PK. Er moesten aardig wat aanpassingen gedaan worden, zoals het verbreedden van de bun, en het vervangen van de schroef voor een vierblads schroef. Maar het resultaat liegt er niet om de motor heeft een zeer laag geluidsniveau en is nagenoeg trillingvrij, en vaart beter als voorheen. Wij zijn er zeer content mee zeker gezien de prijs voor de motor Sjanie en Fedde uit Schiedam |
![]() ![]() |
||
De motor in mijn boot (10 meter 7,8 ton) was aan vervanging
toe. Na lang zoeken kwam ik bij Timray uit Katwijk uit. Ben eerst eens bij
ze langs gegaan en bij een kopje koffie de details doorgenomen. Het werd
een TMD 58pk met PRM 120 keerkoppeling en Python-drive. Jachtservice Jepma
uit Grou (Fr.) heeft voor mij de nodige aanpassingen aan de boot verricht
en de motor netjes ingebouwd. Het is nu weer starten en lopen. De motor
loopt mooi en rustig. Ik hoop er nog vele jaren plezier van te hebben.
Vr. gr. Bert uit Purmerend
|
![]() ![]() |
||
Eindelijk zit de 49pk motor er in. Man wat een
mooie robuuste motor! Alles aangesloten ontlucht en hoppa starten lopen,
zonder ook maar een slag over te slaan.
Ik had zo'n eerste x op z'n minst een rookpluimpje verwacht.... maar net als de baas, hij rookt niet, Voorzichtig warm laten lopen om daarna een proefvaart te maken. Man wat een geweld deze motor met (juiste schroef) loopt als een trein.... Hiervoor lag er een omgebouwde benzine motor in met 40 PK en kreeg ik de schuit max op 11km/u nu doet hij al 10 km/u bij 1400 toeren... Motor moet nog inlopen dus wil ik hem nog niet echt laten stampen maar ik ben nu al helemaal overtuigd van de kwaliteit prijsverhouding. Volgend seizoen zal ik uitgebreid verslag doen... Hier alvast wat foto's.. Ik laat snel weer van me horen Marco Smit, Zwartsluis
|
![]() ![]() ![]() |
||
Wij hebben gekozen voor een TMD32di 32pk motor en naast de
gebruikelijke vaarwegen in onze omgeving zijn we er ook o.a. mee naar Belgie gevaren. Motortje heeft genoeg vermogen voor ons bootje. Oleg Darvirtican
|
![]() ![]() |
||
Goedendag, Wij verhuren Saga's in Tsjechië en deze hebben wij met TMD32di motoren uitgerust. Op dit moment hebben wij 3 Saga's in de verhuur en de motoren worden veel gebruikt maar vragen verder geen omkijken en zijn zeer betrouwbaar. Zeer belangrijk voor ons om onze huurders met goed materiaal weg te sturen waar wij en onze huurders op kunnen vertrouwen! Wij gaan binnenkort onze verhuurvloot verder uitbreiden en ook daar gaan wij de Timray motoren toepassen. Voor ons een vanzelfsprekende keuze aangezien wij zeer goede ervaringen hebben met deze motoren plus we minder dan de helft in aanschaf kwijt zijn t.o.v. een Volvo Penta of een Vetus motor! M.v.g. V. Janous |
![]() ![]() ![]() |
||
In de Johannes Vermeer is een Timray TMD49DI ingebouwd en drijft
een heckdrive aan, de rondvaartboot is circa 12 meter lang. De motor heeft
inmiddels probleemloos 2.650 uur gedraaid. Historisch Delft is het beste te ontdekken en te
aanschouwen vanaf haar eeuwenoude grachtengordel. Al bijna 50 jaar koersen
de schepen van Rondvaart Delft over deze grachten. Langs elke historische
bezienswaardigheid en onder de eeuwen oude boogbruggen.Ons ervaren team
van schippers en gidsen laten u Delft graag zien en vertellen enthousiast
over de schilderachtige stad. De vaderlandse geschiedenis, de prachtige
oude binnenstad, Delfts Blauw, Oranjestad, Johannes Vermeer, Hugo de
Groot, Piet Hein en nog veel meer komt aan bod tijdens de rondvaart. Er zijn 3 rondvaartschepen waarvan de fluisterboot “Willem de Zwijger” een van de eerste volledig elektrische rondvaartboot van Nederland is. .De schepen zijn van het Delfts- grachtentype. Hierdoor zijn ze geschikt voor alle weersomstandigheden en kunnen met een volledig geopend of gesloten glazen dak varen. De boten zijn midden in het oude stadscentrum aangemeerd. Dit op korte loopafstand van alle toeristische attracties. M.v.g. Anton Brands, Rondvaart Delf/Rederij Brands http://www.rondvaartdelft.nl/nl/
|
![]() ![]() ![]() |
||
Dit is een sloep waarmee kreeft en paling gevist wordt.
Bijgaand twee foto’s Volgens de eigenaar is de motor 3-4 jaar oud.
Is er stik tevreden over. Met vriendelijke groet, Leon van de Zande Sea & Shore Electronics
|
![]() ![]() |
||
Goedendag,
ik heb een motor 49 pk. gekocht en laten inzetten via Gents Bootservice uit Evergem. Ondertussen heeft de motor 2500 uren gedraaid altijd op tijd servies gehad staat in een bootje van 7 meter en daar vis ik mee op garnaal met een net van 4,5 meter. Het enige dat ik gehad heb is een nieuwe sensor voor mijn toerenmeter en direct vervanging gekregen van Gents Bootservice in garantie (dank u ) een prima servies met dank Hector Buysse, Blankenberge België op weg naar nog eens 2500 uren P.s. bij deze kan ik u melden dat dit motortje niet meer verbruikt dan 2 liter per uur vissen met een garnaal net van 4,50 m. boven pees met de borden met en tegen stroom en lopen dus van ligplaats tot ligplaats daar zit 5 uur vissen in en 1 uur lopen niet slecht voor een motor van 49 pk. en dit tussen de 1000 en 1600 toeren
|
![]() ![]() ![]() |
||
Goedendag, IWij hebben 2x TMD120di scheepsdieselmotoren geplaatst ter vervanging van Perkins 86pk motoren. Met deze twin-installatie hebben we nu 240pk tot onze beschikking. Deze Deutz gebaseerde motoren draaien echt als een naaimachientje. We zijn erg content! Amerglass 32 |
![]() ![]() ![]() |
||
Ik heb twee nieuwe 80pk motoren, de TMD80di
met ZF45C keerkoppeling in mijn 18 meter lange boot, de Jokewierco
geplaatst en de vorige motoren (twee Lister Petter met 1500 uur op de
teller) vervangen. De boot vaart nu
stukken beter, het is eigenlijk niet te geloven! Nogmaals ik ben heeeeeel erg tevreden met
deze motoren, volgens mij (jullie zeiden het al)zijn er echt geen betere
motoren zoals ik nu bij mij aan boord heb, gewoon helemaal top en echt
waar voor je geld. Kees Kuyf, Schoonhoven
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
De motor is geïnstalleerd geheel conform de voorschriften
van Timray. Nu ca. 834 uren in gebruik en de motor voldoet geheel aan de
specificaties en mijn verwachtingen. Een prima scheepsmotor voor een
betaalbare prijs. Dhr. Meulendijk.
|
![]() ![]() |
||
De hermotorisering van onze boot Maroes. Na onze oude Mercedes 30Pk motor keken wij al eens rond naar een andere motor, tweedehands of nieuw. De keuze viel uiteindelijk op de Timray TMD49di. 19 Pk meer dat wel maar voor langere tochten wel handig. Toen bleek dat de motor ook nog ging passen werd de bestelling gedaan, en een paar dagen later was de motor binnen . De oude was al uit gebouwd en kon ik beginnen met het aanpassen van de fundatie. Ik heb ook een nieuwe dieseltank geplaatst en de motor ruimte van een verfje te hebben voorzien kon de motor erin en aangesloten. Lang verhaal kort maken alles paste en werkt prima en we konden op vakantie,we hebben in anderhalve week 35 uur gevaren. En de motor draait steeds mooier hij heeft bijna 1350 uren op de klok en dat zal dit jaar wel meer worden. Verbruik weet ik nog niet precies maar het is beter dan de oude motor. Vriendelijke groeten. Familie de Boer. Sneek Ps de motor hb ik zelf ingebouwd op mijn werk de boot is een doorgaand project maar ach dat zijn alle boten.
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Succesvolle Inbouw van u motor in noortucksloep 850 49pk
timray diesel. Tevens een volledig inbouwpakket
via TIMRAY gekocht (schroefas/schroef/uitlaat/stuurinrichting/etc.) tegen
scherpe prijs.
|
![]() ![]() |
||
Timray motor TMD37di scheepsdieselmotor
gekocht en ingebouwd bij scheepswerf Gebr.Bol in Monster. De motor is ingebouwd in een stalen platbodem van 11,00 m lang en 2,85 breed. De motor is krachtig genoeg en is erg zuinig ca. 1,2 liter per uur. Wij zijn er nog steeds erg content mee. Afz Jan Groenewegen uit Naaldwijk
|
![]() ![]() |
||
I have a 10hp TIMRAY engine in my fishingboat
since 2010 and is working perfect. I go net fishing every day. Good priced engine that can compare with the big brands Regards Luis, Spain Ik ga elke dag vissen (net vissen) M.v.g.
|
![]() ![]() |
||
Hierbij stuur ik de beloofde foto’s van onze TMD58di met
H80 hydraulische keerkoppeling. Het motortje loopt gesmeerd. We hebben er al ongeveer 870 uur mee gevaren super!!! Van Friesland tot aan Limburg. Groetjes Piet Strootman Dinteloord
|
![]() ![]() |
||
In onze Saga 27 ligt een Timray TM49DI.Voor het expansievat was geen plaats meer (inbouwhoogte) maar dat kreeg een prima plek elders. Het is een no-nonsense motor, starten en lopen. Plenty vermogen voor deze 27-voeter. En we hebben de indruk dat ie erg zuinig is, het brandstofniveau zakt niet erg snel dus we zijn nog lang niet aan een tankbeurt toe. Service-en ook geen probleem, alles is goed toegankelijk. Binnenkort mag de motor drie weken hard werken, we gaan er in het volste vertrouwen mee op reis ! Met vriendelijke groet,
Ascon de Vries |
![]() ![]() |
||
Hallo, Ben zeer te vreden over deze motor het is 4cilinder 49pk versie Bij jachtwerf Stroobos IN STROOBOS. m.v.g. Henk van der Wal Groningen
|
![]() ![]() ![]() |
||
Na het besluit om mijn oude motor te vervangen ben ik een
aantal dagen op het net aan het zoeken geweest. het mooiste moment was
toen ik een gereviseerde motor aangeboden zag staan welke precies net zo
veel kostte als het gehele pakket dat jullie in de aanbieding hadden. dus
voor dezelfde prijs niet alleen maar een motor, maar tevens de
keerkoppeling, de python drive, de motorrubbers en het dashboard. Ik moet toegeven dat ik mijn bedenkingen had tegen dit, mij onbekende, merk. de afspraak weke ik op oudejaarsdag maakte heeft mij toen omgeturnd. Een prima ontvangst, eerlijk, helder en gemoedelijk. Ook het zelf inbouwen bleek mogelijk zonder al te veel toestanden, iets wat mij zeer vrolijk maakte. de levering en de zorg hieromheen, zeer professioneel en keurig volgens afspraak, zelfs met een voor mij plezierig extraatje, waarvoor nogmaals mijn dank. De motor is nu ingebouwd en ik gebruik de eerste twintig uur als inloop periode, waarna de olie en het filter worden vervangen. tot op dit moment ben ik zeer positief over de motor. Start vlot, ook bij koud weer. Loopt na een paar minuten mooi rond en relatief stil, een verademing vergeleken met de oude Hanomag. Het motorgeluid heb ik gemeten en ligt nu, met een goedkope (bouwmarkt) isolatie, rond de 72 dB bij de stuurstand. Voorlopig ben ik een gelukkig mens, en kan ik met vertrouwen de toekomst tegemoet zien. Ik ben sinds een paar dagen in de VUT, en wil langere afstanden afleggen met mijn boot, de SHADOW. mocht je mij ooit zien varen, schiet dan even aan, en bekijk deze prachtige motor. vriendelijke groet, Piet Vastenhout. Aanvulling Januari 2013:
Eind 2012 bij jullie geweest en op oudjaarsdag mijn nieuwe
motor besteld. Juli 2015. Zojuist mijn zomer vaar vakantie weer afgerond. Mijn 37 pk tje heeft het weer prima gedaan. Afgelopen winter voor het eerst de kleppen gesteld, want na ruim 200 uur begon ik ze nu te horen. Stond ook in de handleiding dus dat klopte precies. Verder heb ik eigenlijk tot op dit moment geen enkel probleem ontdekt. Het is steeds weer starten – lopen zomer en winter. Dan geen minder goede punten ? als ik even nadenk kom ik aan een lichte rookvorming als de motor warm is tijdens het varen. Wat waterdamp van de natte uitlaat,? maar mij betreft prima, want je moet het weten anders valt het niet op. Ondertussen vanaf de plaatsing begin 2013 nu rond de 320 motor uren op de teller. De trips die ik maak zijn eigenlijk altijd langer en het aantal vaaruren per dag is zelf een keer opgelopen tot meer dan 12. Ook geen centje pijn. Heren, tot dit moment nog steeds helemaal blij met jullie motor. Graag tot een volgende aanvulling. November 2016: Vanaf de update van 2015 zijn er weer heel wat motor uren op de teller bij gekomen. Onder andere heb ik een trip gemaakt naar Berlijn waarbij ik elke dag zo rond de 100 km heb gevaren, dus 10 á 12 uur per dag. Helaas geraakte op dag twee een van de verstuivers verstopt door brandstofvervuiling zodat ik (gelukkig nog in Nederland) vervangende onderdelen nodig had. Dankzij de hulp van jullie en mijn dochter en schoonzoon die bereid waren om het rondje Geldermalsen-Katwijk –dronten-Geldermalsen te willen rijden, draaide de motor s’avonds weer als vanouds. De hele trip naar Berlijn 227 draaiuren gemaakt waarbij halfverwege op de terugreis nog een V-snaar sneuvelde. Verder geen problemen gehad. Ook het lichte roken wat ik eerder meldde lijkt nu verdwenen. Mogelijk is de verstuiver al eerder vervuild en aan het druppelen geweest. Wat mij betreft ben ik nog steeds een aanhanger van dit merk. Geen slag gemist gedurende de hele reis en nu, op het moment van schrijven, staan er ruim 650 motor uren op de teller. Vanaf de eerste proefvaart in maart 2013 tot nu dus eigenlijk probleemloos op die ene verstuiver na. Succes met de motoren verkoop en graag tot de volgende update. Piet Vastenhout a/b ms. Shadow |
![]() ![]() ![]()
|
||
Hallo, Hierbij wat impressiebeelden van mijn TMD32di. De motor draait prima en er zijn weinig trillingen. Ik ben er zeer blij mee en heb er alle vertrouwen in dat deze nog lang meegaat. S. van Vleuten
|
![]() ![]() ![]() |
||
In onze van Leeuwenschouw 7.20 meter heb ik een Timray TMD20di in gebouwd, geleverd door v.d Werf Wergea. De hele zomer en najaar hebben wij al veel plezier van de motor gehad. Dit is een stille, krachtige en zuinige motor en zijn er zeker van dat we met deze motor nog jaren met plezier gaan varen.
|
![]() ![]() |
||
Beschrijving van mijn zeilboot merk Jeanneau bouwjaar 1980
van 10 meter lang, 3.28 breed, 2 meter diepgang , water verplaatsing 4.2
ton heb na 31 jaar besloten een nieuwe motor in te bouwen maar de prijs
voor vervanging voor 14 pk Yanmar was wel erg hoog, dus maar zoeken tot ik
op een Timray diesel motor viel van 21 pk heb deze dan ook aangeschaft en
zelf ingebouwd met wat aanpassingen aan de sokkel van de boot is alles
vlot verlopen en ook in samen werking met Timray Nederland. Ik ben van
mening dat een ieder die technisch onderlegd is deze motor probleemloos
zelf in kan bouwen. Heb dit seizoen met mijn zeilboot op motor 55 uren
gevaren zonder een probleem dus het vertrouw in deze motor is bij mij zeer
hoog, het aantal uren is niet hoog maar het is tenslotte een zeil boot en
aangezien dat bij de referenties niet veel zeilboten staan vond ik het
mijn plicht iets te schrijven over mijn Timray 21 pk motor. Claessens Theo, Niel, Belgie
|
![]() ![]() ![]() |
||
De keus was twee dikke diesels (6cil.
100pk) laten reviseren of twee nieuwe motoren aanschaffen. |
![]() ![]() ![]() |
||
Vertaling: Goedendag, Langs deze weg wil ik zeggen dat ik erg blij met mijn nieuwe motor en ben blij een Timray te hebben gekocht. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Daar kunnen "de grote jongens" (Volvo/Yanmar/Vetus/etc.) nog wat van leren. M.v.g. John Burke, Tipperary, Ireland ![]() |
![]() ![]() |
||
De TIMRAY TMD49di motor ziet er nog mooier dan
verwacht uit en is in goede conditie geleverd. De motor is netjes in lijn
ingebouwd op een nieuw op maat gemaakte fundatie. Tevens heb ik een nieuwe
schroefaskoker, schroefas en schroef gemonteerd. Na alles aangesloten te
hebben, zoals instrumentenpaneel, accubekabeling, brandstofaansluiting met
retourleiding Koelwateraansluiting, besturingsbekabeling, de boot te water
gelaten, de brandstof doorgepompt en gestart. De motor liep direct,
klasse. Een minuut of 20 rustig laten draaien, toen de motor ongeveer 20
minuten belast laten draaien. Daarna heb ik gelijk een proefvaart gemaakt
van ongeveer 3 uur Ik heb een bescherming gemaakt voor het luchtfilter
zoals op de foto in de bijlage te zien is.
Nogmaals, hartelijk dank, En met vriendelijke groet: J.A.M. Steentjes
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
De Jonge Hendrik ( tjalk)gebouwd in 1896 moest
een nieuwe motor hebben want ik wilde niet wachten tot de oude motor een
Bedford uit 1963 het zou begeven. Na veel zoeken was de keuze uiteindelijk
niet moeilijk (een Timray) een eerlijke en degelijke motor die zijn
betrouwbaarheid en levensduur in het buitenland allang heeft bewezen. Dus
ik heb veel geld bespaart door een Timray motor te plaatsen. De keuze is
geworden de TMD58 di met een hydraulische koppeling een sterke motor want
op het wad heb ik soms wat extra vermogen nodig. Een inbouw adres gezocht
op de site van Timray en zo heeft Remko van Watersportservice Noord uit
Post (Groningen) binnen de afgesproken tijd een complete motor,
Pythondrive PD-M45 met stuwdruklager en een nieuwe schroef geplaatst. Ik
ben zeer tevreden over de keuze van de inbouwadres zeer vakkundig, kennis
van zaken en goed uitgerust met alle gereedschappen apparatuur en voorraad
onderdelen. Al met al een zeer goede investering waar ik en mijn gezin nog
jaren lang veel plezier aan ga beleven.
Type schip Tjalk lengte 13.70 breed 3.30 diepgang 60cm waterverplaatsing 24ton Motor TimrayTMD 58 di met hydraulische koppeling ( links laten draaien) Pythondrive PD-M45 Schroef EP3B 20" x 12" LH MnBr Bij 1600 toeren is de snelheid 10 km/uur en heb zelfs pk's over want de maximale toerental is 3000 toeren Mvg
|
![]() ![]() |
||
Wir haben im november Ihren Timraymotor eingebaut und Das Schiff nun seit mai wieder im Wasser .Der Motor ist Sehr leise und so wie es scheinr sehr sparsam , aber kräftig. Der Einbau gestaltete sich auf grund der Größe des Motors erst Schwierig aber durch einige umbauten an den Aufhängungen war es uns dann doch möglich das Schmuckstück im Motorraum unserer Saga27 zu versenken. Wir sind sehr zufrieden mit diesem Motor und auf jeden Fall empfehlen wir einen Timray-motor Besten Dank und bis zum nächsten mal Christian Sender moin von Norderney Deutschland In november hebben
wij een Timray motor geïnstalleerd en het schip in het voorjaar terug in gebruik
genomen. De motor is zeer rustig, verbruikt weinig brandstof en heeft
voldoende vermogen. Door de afmetingen van de motor en t.o.v. de
beschikbare ruimte in de boot hebben wij wat aanpassingen moeten maken aan
de fundatie om de motor in de motorruimte van ons schip, een Saga27 te
monteren. Al met al zijn wij zeer tevreden met deze motor en kunnen een
Timray motor zeker aanbevelen.
|
![]() ![]() ![]() |
||
In januari zijn we gestart met de bouw van onze sloep. Tijdens het engineren hebben we besloten een Timray 32 pk te monteren. We zijn heel tevreden over de samenwerking. Vanaf het eerst contact, de verkregen informatie en niet te vergeten de persoonlijke benadering spreekt ons enorm aan. De motor hebben we probleemloos zelf ingebouwd, waarbij telefonisch backup met jullie altijd mogelijk is geweest. Inmiddels hebben we alweer 1685 draaiuren erop zitten en zijn heel tevreden. De motor draait als een zonnetje. Buiten een beetje condens in de klokjes is het helemaal top. De motor heeft voldoende vermogen, tussen de 800 en 1100 toeren varen we met iedereen mee. Gegevens van de boot 7.40 mtr. waterverplaatsing 3 ton. Kortom een top motor voor een prima prijs, welke zeker aan te bevelen is. groet, Alfred van Leeuwen
|
![]() ![]() |
||
Zoals wij al zeiden, is de communicatie met zowel onze inbouwer Martijn Zonneveld als Timray altijd prettig verlopen. Het verbruik van onze motor vinden wij een postief punt namelijk, 1,5 a 2 liter per uur! Verder start de motor snel en probleemloos en hij loopt soepel en mooi rond! Hierbij nog een aantal foto's van de motor en deze referentie mogen jullie plaatsen op de site. Met vriendelijke groet, fam. R.J. van der Linden Landsmeer
|
![]() ![]() |
||
Heren, Motor is ingebouwd en draait naar behoren. Vermogen van 37pk is ruimschoots voldoende voor mijn zeilboot. M.v.g. Henk Kouwe, Brouwershaven
|
![]() ![]() |
||
Beste Mensen, We hebben een ruim 50jaar
oude Doerak 8.5AK. Hierin stond nog de originele Peugeot Indenor van 45pk,
echter, lekke koppakking etc. plaatste ons voor de keuze: reviseren of
nieuw. Na een aantal gesprekken op beurzen met de mensen van Timray was de
keuze al snel gemaakt. Er is door een door Timray aanbevolen inbouwer een 32pk
Timray diesel met pythondrive ingebouwd. Nu al weer ruim 1870
vaaruren gemaakt en......geweldig. de motor start al al je alleen maar aan
vertrekken denkt. Het geluid is in vergelijking met onze oude motor veel
minder. De pythondrive zorgt voor een heel rustig vaargedrag en met deze
motor met 32pk zitten we heel vlot bij 1400 toeren op 5,5kn. De oude peugeot had hier ruim 2000 toeren voor nodig en het nodige lawaai. Het
verbruik hebben we nog niet gemeten maar onze schatting is dat de motor
ongeveer 2lt. diesel per uur gebruikt. kortom erg tevreden over de motor
en het inbouwen. vriendelijke groet, Rick Veldkamp |
![]() ![]() |
||
Cheoy Lee Trawler 46 2x TMD80di scheepsdieselmotoren met P80-M Pythondrives Foto motorruimte volgt C. Brouwer
|
![]() ![]() ![]() |
||
In ons skûtsje Lytse Sef. hebben wij een TIMRAY 58pk
ingebouwd. Wij zijn zeer tevreden met deze motor en maken met plezier gebruik van deze motor Dhr. Seffinga, Sloten
|
![]() ![]() ![]() |
||
Hallo Timray, Zoals beloofd een berichtje over onze TMD27di. Dat jaar en het daaropvolgende jaar hebben we intensief met onze vriendenclub gebruik gemaakt van het motortje. Met z'n 32'en op de boot is eerder regel dan uitzondering, maar het motortje heeft daar geen enkel probleem van. Sinds 2013 hebben we al weer verschillende keren met een grote groepen gevaren en met veel plezier. Zo is en blijft varen echt een feest. Groetjes Rick Hoogkamer Roelofarendsveen
|
![]()
|
||
|
|||
Goedendag, We hebben een soort trawlertje gekocht van 11 meter lang en 8ton die is omgebouwd tot een woonbootje. Hierin zit een 27pk dieselmotortje me hydraulische keerkoppeling die nu 1800 uur heeft gedraaid. Motor start en loopt en is niets op aan te merken. Wij zijn zeer tevreden met deze motor! M.v.g. Frederik, Leeuwarden
|
![]() ![]() |
||
We hebben nu zo ongeveer 1240 uren met de Timray
TMD70di motor gevaren welke ingebouwd is in onze 11.5 meter lange kruiser
ANNA en ik kan u zeggen met heel veel plezier, en we hopen op nog
heel,heel veel uren vaarplezier in de komende jaren.
Vriendelijke groet, Marten Cuperus, Franeker.
|
![]() ![]() ![]() |
||
Mijn vrouw en ik zijn zeer tevreden over onze
nieuwe Timray 58 pk tdi motor. Ingebouwd voorjaar 2010 in onze Waterman kruiser 10,40mtr. Nu 1190 vaaruren verder ,loopt rustig, verbruikt geen druppel olie, zuinig dieselverbruik. Zeer tevreden over de inbouw uitgevoerd in Wassenaar door Harry van Wijk Tine en Jan Velema Voorhout.
|
![]()
|
||
Wat een verademing. Ik draai nu bijna 6 jaar met de Timray
49 pk en ik moet zeggen dat de motor echt geweldig
loopt. Hij is nu lekker ingelopen en het is bijna eng hoe snel deze
start. Al met al ben ik dus zeer tevreden over de motor. Ook de manier
zoals deze geplaatst is is echt prima maar dit hebben we dan weer te
danken aan Martijn van MRZ engineering Ik hoop nog heel erg veel plezier
van deze motor te hebben! Maar zoals het er nu naar uitziet gaat dat vast
wel lukken. Groeten, Rob Dekker Medemblik
|
![]()
|
||
Voor mijn 6,5 m stalen vlet, gebouwd bij Ello Vlettenbouw in Wartena, moest
ik op zoek naar een nieuwe motor.
Na wat speuren op internet kwam ik bij Timray uit. Eerst veel gelezen aan verhalen op internet die naar mijn gevoel vaak berusten op vooringenomenheid of commerciële belangen. Daarna Timray gebeld en die brachten mij, op mijn verzoek, in contact andere eigenaar van een Timray motor in Sneek. Die wist mij te overtuigen omdat hij er tevreden mee was. Er zijn natuurlijk kleinere modernere motoren te koop echter voor een prijs van bijna drie TMD motoren. Complexe elektronische motormanagement systemen spreken mij daarnaast niet aan mede gezien de weinige draaiuren die ik jaarlijks maak. Er waren wel wat problemen tijdens de installatie zoals tweemaal een lekkende olieslang, een vals contact makende kabel van de startmotor (slordige montage) en één verstuiver functioneerde niet goed. Ondanks deze installatie problemen ben ik ervan overtuigd dat het goede motoren zijn en met hulp van Timray is alles snel en keurig opgelost! De motor loopt nu perfect! Vanwege de goede ervaring met deze motor hebben we voor onze 2e boot hebben we een TMD20di aangeschaft. Daan van Norden, Leeuwarden
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Hebben door Van der Werff in onze Stavo een
49pk motor laten
inbouwen naar alle tevredenheid, ook met de service. Nou wij gaan regelmatig
met de familie leuk varen, ben daar zeer tevreden over en de motor loopt 100
procent en de olie blijft mooi schoon en verbruikt weinig diesel en heeft
inmiddels al 2285 draai uren. Er kan volgens de geleerden nog iets meer
spoed in de schroef maar hoeft niet, draait mooi. Oent jerens J. Haitsma, Akkrum
|
![]() ![]() |
||
De 49 pk die ik bij TIMRAY heb gekocht werkt
prima. We gebruiken de boot om met vrienden in Amsterdam te varen. In gebruik nemen ging erg soepel. Liep na omdraaien sleutel. Wij zijn zeer tevreden en hebben daarom een 2e 49pk Timray motor gekocht om in een andere boot van ons te plaatsen. Jan Cramer Update 2013: Vanwege grote tevredenheid van deze motoren hebben we nu weer een 3e motor gekocht, een 37pk die we in onze nieuwe boot hebben geplaatst.
|
![]() ![]() |
||
In 2009 is de vorige motor stukgelopen tijdens de
vakantie. De boot naar huis laten vervoeren en toen gaan zoeken op internet
voor een revisie of gebruikte motor. Uiteindelijk bij Timray in Valkenburg
bij Katwijk terechtgekomen. Deze biedt motoren aan voor een zeer nette prijs. De motor bij Timray in Valkenburg bekeken en maten opgenomen of deze zal passen en dat ging dus. Een motor laten afleveren bij mijn haven en deze met professionele hulp met nieuwe fundatie er in gezet met een homokinetisch koppeling er tussen. Start 's morgens meteen en we hebben een verbruik van 1 ltr per uur bij een toerental van ongeveer 1800 tr. Een complete motor voor een zeer schappelijke prijs. We zijn zeer tevreden! G.H.Heijnes, Eersel
|
![]()
|
||
L.s. Sinds 2009 een TMD70di voor een Skûtsje van 16 meter lang en 3.60 breed. De motor heeft een 24 volts aanpassing t.b.v. de 80 watt boegschroef. T. Brouwer, Lemmer
|
![]() ![]() |
||
In 2009, 2 weken voor de bouwvak, hadden
wij de pech dat de bmc 1500 diesel op zijn motor olie ging lopen. Kortom
dit was het einde voor de BMC. De motor was al zeer oud en verbruikte veel
olie en bijna 7 liter diesel per uur. Via internet kwamen wij Timray
tegen. Mijn vader ging vanuit zijn vakantieadres de motor ophalen bij
Timray. Gelukkig heeft mijn vader een Peugeot Partner waar de motor in
paste. Vervolgens hebben wij hebben de 37 pk tmd met mechanische
keerkoppling en python drive in de boot laten inbouwen bij Hulzinga
watersport in Wolvega. Deze heeft prima werk geleverd en wij hebben nu
bijna 2150 uur op de teller staan. De nieuwe Timray is nu zeer zuinig en
veel stiller als de oude bmc. De 37pk`s geven nu ook veel meer
schroefwater als voorheen. Sleutel om en de motor loopt als een zonnetje.
Wij zijn zeer tevreden over de motor en de service van Timray.
Familie De Weert
|
![]() ![]() ![]() |
||
Heren, Langs deze weg wil ik mijn goede ervaring delen voor de 5 motoren die wij in 2010 bij jullie hebben afgenomen. Samen met een groep vrienden hebben wij een eigen boot ontworpen en daar 5 van laten bouwen. In elke boot hebben we een TMD37di geplaatst en dat is een hele goede keuze gebleken! Inmiddels 1228 uur gevaren met de sloep waarin
ik jullie TMD37 PK hebt ingebouwd en de motor loopt nog net als nieuw als een zonnetje
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Beste mede Timray gebruikers
Bakdekkruiser "Silfrie', Bouwjaar 1935, 8 meter lang, breed 2.10 met een diepgang van 0,70. De oude motor was een Albin 4 cillinder ( benzine/ petroleum) en was na 50 jaar toe aan vervanging. Eind 2009 heeft de Albin plaats gemaakt voor de Timray 27 PK, ingebouwd door van der Werff te Wergea Friesland. Deze zomervakantie in volle tevredenheid ermee gevaren, met een uitstekend bedieningsgemak. Met vriendelijke groet G.Groote
|
![]() ![]() |
||
Geachte mijnheer, mevrouw, In deze boot (zie foto) zit een TMD58di 58 PK diesel. Deze motor is door ons begin 2009 zelf ingebouwd en in werking gezet door een erkend inbouwbedrijf. De motor is geheel compleet dus makkelijk in te bouwen alles opnieuw aangepast en vaart als een zonnetje. Heeft nu ongeveer 485 uur gedraaid naar alle tevredenheid, Groet T. Zwetsloot Nieuwe Wetering
|
![]() ![]() |
||
Na 3350 uur te hebben gevaren met de nieuwe 27
pk 3 cylinder Timray welke ik bij VDM Watersport hebt gekocht en in heb
laten bouwen ben ik zeer goed te spreken over de eigenschappen van deze
motor. start gelijkt, niet meer voorgloeien, stil en het vaart lekker
door. genoeg power voor deze veilingschuit. Wij gebruiken deze boot ook
voor rondvaarten in onze regio. Ik zou iedereen deze motor zo kunnen aanraden, ik wil niets anders meer. Schuit is 8 meter lang weeg ca.2750 kg en ons vaargebied is het Westland. Met vriendelijke groet, Cees Dremmel/ Maassluis Ps. neem gerust contact op met VDM Watersport voor contactinformatie om een stukje mee te varen met deze veilingschuit. |
![]() ![]() |
||
Goedendag, Ik ben erg tevreden over de motor, het brandstof verbruik is 3 en een halve liter per uur op de grote rivieren bij een toerental van 2200. Nog even over de service , die Harry van Wijk Boatservice mij vorig jaar heeft geven , die was uitstekend , alsnog bedankt , Ik heb een aantal foto's bij gevoegd. De boot is 10,10m lang, 3,05 br., en weegt
ongeveer 7500.kg, Type REZO, Vriendelijke groet, Arie Monster Toevoeging augustus 2010:
|
![]()
|
||
L.s. In de winter van 2008-2009 hebben wij, twee vrienden, een oude reddingssloep van 8 x 3 meter compleet opnieuw opgebouwd. Toen alles klaar was stonden we voor de keuze om de oude, originele dieselmotor te reviseren of een nieuwe motor te laten installeren. We kwamen toen al snel bij de Timray 37PK met hydraulische keerkoppeling uit, die qua prijs/kwaliteit verhouding als beste uit de bus kwam. We hebben er tot op de dag van vandaag geen spijt van. We gebruiken de sloep in de zomer dagelijks om door de Amsterdamse grachten te varen, voornamelijk voor recreatieve doeleinden en af en toe voor tochtjes voor bevriende groepen. De sloep weegt bijna 3 ton, samen met het maximaal aantal personen dit een flinke hoeveelheid aan gewicht. De motor heeft hier echter geen enkel probleem mee en ligt zeer snel stil wat erg belangrijk is in de grachten. De nazorg m.b.t. onderdelen voor onderhoud en het contact met Timray ervaren wij als zeer prettig. De sloep is o.a. verder voorzien van een boegschroef, hydraulische stuurinrichting, automatische bilgepomp, audio installatie met speakers en rondom LED verlichting aan de binnenzijde voor in de avonduren.
Diederik van Hal, Amsterdam
|
![]() ![]() ![]() |
||
Deze prachtige boot is uitgevoerd met een Timray 37 pk diesel met veel pit! Het is een betrouwbare zuinige motor die eenvoudig is in het onderhoud. Prettige ondersteuning door de leverancier staan altijd voor je klaar! Milan Nijsse Deventer
|
![]() ![]() |
||
Wat een fijne combinatie is dat die 49 pk in
die Pettersson, ronduit geweldig Als je even het gas erop zet dan moet je
je bijna vastgrijpen zo’n spurt neemt hij. Ik gok dat er zeker 30 km/h in
zit ! We hebben voornamelijk zo’n 1500-1600 toeren gelopen. Dan naar 2600-2700 toeren
voor planee. Heerlijk! M. Thijn Amsterdam
|
![]() ![]() |
||
Wij varen sinds april 2009 met een Timray van
49 pk geleverd door VDM watersport. Na een paar kleine probleempjes bij de
inbouw, die snel en en vakkundig opgelost zijn door VDM, hebben wij er
inmiddels 1950 uur met veel plezier mee gevaren. met vriendelijke groet Leen en Hennie van der Stok, De Lier
|
![]() ![]() ![]() |
||
De stokoude Ford Major dieselmotor een hebben
wij vervangen voor een TMD 58 Di en ingebouwd in onze praam genaamd;"Quinnat"
bij jachtwerf De Driesprong te Langelille. Tijdens de inbouw hebben we wat
probleempjes moeten oplossen (zoals het aanbrengen van aangepaste
motorsteunen,bevestigingsteunen voor morse en stopkabels) De metertjes
zijn niet waterdicht en vertonen wat condens aan de binnenkant. Inmiddels
heb ik 2641 draaiuren op de teller staan waarbij de jaarlijkse
service/onderhoudsbeurten netjes zijn gebeurd en ben zeer tevreden over de Timray motor. De vertaling van de manual is
niet helemaal 100%. Timray heeft aangegeven deze punten inmiddels
verbeterd te hebben. Koos en Ada van
der Zalm |
![]() ![]() ![]() |
||
Hierbij de foto’s en ervaring van de TIMRAY motor die wij in onze boot hebben ingebouwd. Het inbouwen hebben we in 2007 zelf gedaan wat totaal geen problemen heeft opgeleverd. Het aansluiten van de motor op het koelsysteem en uitlaat is geen probleem ook zo met het display, alles is door de fabriek goed voorbereid en past precies. Na het ontluchten van de motor heb ik deze zonder problemen gestart de motor reageerde alsof hij al jaren in mijn boot zat, na 2 uurtjes warm draaien ben ik gaan varen. De motor heeft er inmiddels weer 1260 draaiuurtjes er op zitten naar volle tevredenheid. Ik ben van mening dat een ieder die technisch onderlegd is deze motor probleemloos zelf in kan bouwen. De motor is een TMD 37 di die ingebouwd is in een zeiljacht van 11.20 meter. Met vriendelijke groet Jim Duivestein.
|
![]() ![]() |
||
In 2008 kochten wij voor onze “Titanic” een 37 pk motor van Timray. Over het algemeen zijn we er erg tevreden over; hij loopt probleemloos. Het enige probleem dat we er mee hebben is om dat we een opejn boot hebben zonder afdekking, dat door roestvorming bij de startmotor deze niet naar behoren meer functioneerde. Naar we nu begrepen hebben is dit een probleem geweest bij de eerste generatie Timray motoren bij installatie in een zeer vochtige omgeving en is dit probleem intussen aangepakt. Ondanks dat de garantie termijn intussen was versterken, hebben we toch maar Timray gebeld. Uit coulance konden we direct gratis een nieuwe startmotor ophalen en loopt alles weer als een zonnetje. Wij zijn klaar voor Sail Amsterdam. Klasse Timray! Paul Steenhorst en Hemmo Sportel Amsterdam Notitie
Timray: de motoren worden sinds enige jaren gespoten met 2 componenten lak
systeem van het Noorse gerenommeerde maritieme lakken merk:
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Heb er momenteel ruim 2870 uur mee gevaren en
bevalt prima. Alleen heb ik alle slangenklemmen moeten vervangen want die
zijn kwalitatief heel slecht en het indicatiepaneeltje op het dashboard is krom getrokken door de
zon. Boot zelf is 13m lang en tien ton.
mvg. Karel van den Braber, Heerhugowaard notitie van het TIMRAY team: Punten van kritiek zijn inmiddels verbeterd en vanzelfsprekend aangegeven onderdelen kosteloos vervangen met de verbeterde onderdelen. Wij danken onze klanten voor de opbouwende kritiek. |
![]() ![]() |
||
Mijn boot is twaalf meter
lang en weegt 8 1/2 ton Groetjes Jan Vermonden Baarle-Nassau
|
![]() ![]() |
||
In 2008 hebben wij de Timray Type TMD 49 Di laten plaatsen door jachtwerf Van der Werff in Wergea. We kozen voor deze motor omdat het in vergelijking met andere merken een betaalbare en degelijke motor is. De kwaliteit van de motor is prima. Het is het starten en wegwezen. Bovendien loopt de motor mooi en rustig en is zuinig in verbruik. We zijn er zeer content mee. Het is heerlijk om zorgeloos te kunnen varen! met vriendelijke groet, Karel en Giny Nieborg Wergea
|
![]() ![]() |
||
Langs deze weg onze ervaringen van de
aangeschafte Timray 27pk ,3 cilinder scheepsdieselmotor, die in okt.2007
is ingebouwd in onze Daalmeerkruiser , L .8.00 x Br. 3.00 x D. 0.8 meter,
Jachthaven te Leidschendam, en 4 seizoenen mee gevaren en wel met het
nodige genot, namelijk probleemloos en ook geen dagelijkse controle van o.a. het oliepeil, geen olie verbruik. De motor is vrij stil, krachtig en
zuinig nl. 1.7 Liter per uur bij 1900 toeren, snelheid +/- 12km p/u. Wij
zijn zeer tevreden over deze motor en voor de aanschafprijs kan men de
oude motor niet laten reviseren.
Mvg. W.Rijsdam , Woonplaats - Leiden
|
![]() ![]() |
||
Ik ben erg tevreden over
de 27 Pk Timray Diesel, Het is starten en lopen. Als hij het contact
sleuteltje al ruikt dan start hij al en het verbruik valt erg mee,
|
![]() ![]() |
||
Wij hebben 3 boten in onze familie:
een TMD49di 49pk motor in Boot 1 M.v.g. Ab Danser
|
boot 1![]() ![]() boot2 ![]() ![]() |
||
We kochten onze lifeboat, afkomstig van de autocarrier “Olive Ace” medio 2007 in originele staat. Het vrachtschip zelf, waarop een tweetal lifeboats, werd in 2002 gesloopt. De gehele renovatie nam een vol jaar in beslag. De nieuwe Timray diesel TMD37 hebben we, met enige gespecialiseerde hulp, zelf ingebouwd. De aantrekkelijke prijs en juiste performance was doorslaggevend voor de aanschaf van deze krachtpatser. Met de 17” schroef krijgen we de sloep bijna in planee bij z’n 18 knopen en 2500 rpm.
Maar lekker stapvoets varen door de Leidse grachten geeft minstens
evenveel plezier. We hebben er inmiddels zo’n 2475 vaaruren opzitten en de
machine draait als een zonnetje! Het motorgeluid is redelijk; de
trillingen zijn minimaal te noemen. Absoluut een goed gevoel bij onze
motorkeus destijds in 2008.
Jisk Hettema , Leiden
|
![]() ![]() |
||
Geachte firma Timray Marine Diesel BV Wij
varen in de omgeving van Urk (IJsselmeer) en gaan regelmatig naar
Friesland. Geen probleem, start direct en loopt lekker regelmatig, ook de
hydraulische koppeling werkt heerlijk, heerlijk voor en achteruit, het is
gewoon jammer als je de motor uitdoet, voor ons top. De boot is 9,50 lang
en 3.10 breed weegt 5 ton Fam. Kapitein, Urk |
![]() ![]() |
||
Wij hebben nu diverse seizoenen sinds 2007 tot volle tevredenheid gevaren met de Timray 49 PK motor met mechanische keerkoppeling. Ik vind het een 'traditioneel degelijke motor'..... Het grootste voordeel is uiteraard de aanschafprijs! We verwachten nog vele jaren plezier aan deze motor te beleven. D. Hofman, Sneek
|
![]() ![]() |
||
De Timray 27pk dieselmotor zit alweer sinds
2007
in onze loodsjol en heeft het motortje onze zware sloep (1000kg)
probleemloos voorwaarts gestuwd. Niet slecht voor een motor die de helft
kost van een vergelijkbare motor.
H Wierda Zoeterwoude |
![]() ![]() |
||
De Scheldezwervers is een
Scoutingclub in Vlissingen met 8 lelievletten en 50 leden. De Plopper is
onze werkboot die zeilvletten versleept van en naar activiteiten zoals
zomerkamp in de Biesbosch of Grevelingenmeer of zeilwedstrijden op de
Oosterschelde. De Plopper is voorzien van een 58 PK motor met hydraulische
keerkoppeling ( 2:1 ). De motor voldoet prima ook onder zware
omstandigheden, wij varen ruim 250 uur per jaar met de Plopper. De plopper
vaart met een sleep van 8 vletten nog ruim 10 km/uur! Daarnaast heeft het Timray team ook nog eens een gedeelte van de toch al voordelige aanschafprijs voor zijn kosten genomen om onze vereniging te sponsoren!
Kijk voor meer
informatie op www.scheldezwervers.nl |
![]() |
||
We hebben al de nodige uurtjes gevaren met onze tuindersvlet, teller staat ondertussen al boven de 4750 uur. Moet zeggen dat ik uitermate tevreden ben over de Timray motor. Deze doet het super, geen problemen. Loopt soepel, goed vermogen en geen zorgen. Motor is ook erg zuinig en verbruikt geen olie, kon gehele zomer varen, regelmatig niveau-check, maar hoefde niets bij. Moet wel zeggen dat dat ook te danken is aan de zeer gedegen inbouw door Harry van Wijk en zijn kennis van zaken . Fam van der Valk, Katwijk |
|||
Dit is onze Adrianekruiser. De motor die erin
stond had zijn beste dienstjaren erop zitten( 40 jaar) Hanomag 40pk diesel. Oude motor eruit gesloopt en op zoek gegaan naar een nieuwe deugdelijke motor voor een betaalbare prijs. Toen kwam ik op de website van Timray terecht. Deze had in een nieuwe motor op voorraad staan, een 37pk - 4 cilinder - Timray met mechanische koppeling. Super oerdegelijke motor. Draait rustig. Vaart bij 2000 toeren ca 10 km/u. bij 2500 toeren ca 12km/u. Maar dat doe ik alleen als t echt moet. Rustig varen is ook prima. Verbruik van ca 2 liter p/u. Ingebouwd in 2006. Willem Romkes, Urk. |
![]() ![]() |
||
In onze werkvlet hebben wij in 2008 een TMD37di laten
plaatsen. Met dit bootje voeren wij in de haven van Oostende diverse
werkzaamheden uit waaronder ook het assisteren van slepers door het op
zijn plaats duwen van grote Tallships zoals op de foto. Wij zijn zeer
tevreden met de kracht en betrouwbaarheid van de motor. Dirk Cuylle, Duikwerken Cuylle, Oostende ![]() ![]() |
![]() ![]() ![]() |
||
We hebben in mei 2006 een TMD 58DI ingebouwd
in onze autoboot (7 meter, 2 ton geklonken schip uit 1930). Deze
klassieker haalt een snelheid van circa 35 kilometer per uur. Het is een
niet al te compact motorblok voor in deze ranke boot maar de prestaties,
betrouwbaarheid en prijs compenseren dit.
A. Borneman /Wassenaar |
![]() ![]() |
||
In 2006 heb ik deze motor gekocht. De motor
zelf ingebouwd (wat zeer eenvoudig is) en door ondersteuning van Bethlehem
yachtservice zijn de daarbij noodzakelijke afstellingen en kleine opstart probleempjes, snel en kosteloos opgelost. We zijn in 2008 voor het eerst gaan
varen. De motor is zeer betrouwbaar en zuinig. Een bijzonder goede motor
voor een aantrekkelijke prijs
Jan Duin, Sneek.
|
![]() ![]() |
||
Eigenaar: Waterscoutinggroep 'Caspar di
Robles' uit Harlingen Schip: Caspar di Namisch (6 meter) Wij varen sinds vier jaar naar volle tevredenheid met een Timray-motor in onze sleper. De lichtste versie - 27 PK - trekt met gemak onze 4 zeilvletten over de Friese meren. Na een dag doorslepen is het prettig om te merken dat de tank nog niet leeg is! Aan de motor veranderden we weinig. Alleen de slangen van het koelsysteem lopen inmiddels anders, zodat we gemakkelijk een snaar kunnen vervangen. Ondanks het feit dat we hooguit eens per week varen, start de motor altijd direct. Ook over de keerkoppeling niet te klagen! B.J. Baars/ Harlingen
|
![]() ![]() ![]() |
||
Ik ben prima tevreden over mijn 27 pk timray
de motor staat in een 12.5 meter lange Leidsebok en geeft voldoende
resultaat ,ik kan iedere watersporter deze motor aanbevelen. mvgr Paul van der Does |
klik hier voor meer foto's: http://photobucket.com/pauldoes ![]() ![]() |
||
Ik vaar nu sinds 2006 met een Motor
van Timray, Heb inmiddels “3950” vaaruren helemaal tevreden gevaren Ik kan iedereen als hij een nieuwe Motor deze aanbevelen. U spaart met deze motoren in verhouding met andere Fabriekaten veel Geld. Groetjes Robert Keer Edemissen, Duitsland |
![]() ![]() |
||
Na ruim 3000 vaaruren
bleek dat de Peugeot Indenor in onze Curtevenne 930 GSAK aan vervanging of
revisie toe was. Wij hebben daarvoor een aantal opties vergeleken.
Vernieuwing was maar iets duurder dan revisie. Timray Marine Diesels had
een paar fijne aanbiedingen en wij hebben gekozen voor de nieuwe 58 pk
sterke Timray 58TMDI. Het gaf ons tevens de mogelijkheid om de
bekabelingen, slangen en het elektrische systeem in de motorruimte te
vernieuwen. Dit hebben we gelijk maar meegenomen. |
![]() ![]() |
||
Sinds 2006 varen we nu naar volle
tevredenheid met de Timray 27 pk diesel motor. Het is starten en lopen.
Het lage geluidsniveau en het nagenoeg trillingsvrije gedrag is zeer
prettig. Ook bij een wat hoger toerental blijft een goed gesprek mogelijk.
Een zeer prettige motor in een heel gunstige prijs klasse.
Lengte : 9.80 Gewicht : 3200 kg Merk : Xylon Mannheim Type : Thummler Woon- en ligplaats: Joure Sjoerd Holtrop, Joure |
![]() ![]() |
||
Onze boot Happy Ho wordt gebruikt voor
vrijgezellenfeesten in Amsterdam. Wij varen het gehele jaar door, meerdere
keren per week door de Amsterdamse grachten, kijk op
www.happyho.nl als je
ook een uniek en super gezellig vrijgezellenfeest wenst. In de Happy Ho
zit een 49 PK Timray motor waar we prima mee uit de voeten kunnen. De
motor is zeer krachtig en zuinig. Wij maken zeer veel vaaruren, de
urenteller staat nu op 12713. Een betrouwbare motor voor een zeer redelijke
prijs. Arno Nol, Amsterdam |
|||
Oerdegelijke en mijns inziens
onverslijtbare dieselmotor. Met een verbruik van 1 liter per uur en zéér
acceptabele aanschafprijs is dit een absolute topper. Zéker met de
organisatie die er achter deze scheepsdiesel staat.
|
![]() ![]() |
||
Ik heb een TIMRAY motoren aangeschaft voor
mijn boot in 2005, een Ex-Beroepsvaartuig uit de jaren 60 (Zusterschip is
gegaan naar Papenburg-Germany. Lengte: 8.70m/breedte: 2.80m. Tonnage:7.5ton. motorvermogen TIMRAY motor: 37pk. Ik vaar nu al 14 jaar met deze motor en het is de beste aanschaf die ik ooit heb gedaan. Machine loopt perfect!! Qua prijs / kwaliteit verhouding is het evenwicht eigenlijk niet in balans, want je krijgt veel meer 'waar' voor je geld!!! Het is daarnaast niet alleen de motor, maar ook de after-service en contact met Timay waar ik in de afgelopen jaren erg tevreden over ben. Persoonlijk maar professioneel. Daar kunnen de grote bedrijven met hun dure merken nog wat van leren. Ik kan iedereen deze motoren adviseren. Met vriendelijke groeten
|
![]() ![]() |